استفاده از یک سشوار مناسب برای خشک کردن موها، نکته کلیدی برای داشتن موهای براق و سالم است. اگر شما نیز قصد دارید که به تازگی یک سشوار خریداری کنید بهتر است ابتدا با ویژگی های سشوارها و فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین مارک سشوار آشنا شوید. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا این موارد مهم را با هم مرور کنیم و هنگام خرید سشوار بهترین انتخاب را داشته باشیم.

نکات مهم در هنگام انتخاب سشوار

آن چه مشخص است این است که اگرچه همه سشوارها مشابه هم عمل می کنند اما از لحاظ کیفیت ساخت و عملکرد ممکن است تفاوت زیادی داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال بهترین مارک سشوار هستید لازم است تا هنگام خرید به فاکتورهای مختلفی در سشوار توجه کنید. در بازار ایران انواع برندها مثل سشوار فیلیپس، بوش و برندهای معتبر دیگر موجود هستند که لازم است قبل از انتخاب ویژگی های هرکدام را مطالعه کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. در ادامه در مورد این فاکتورها توضیح داده می شود.

تنظیمات حرارت و سرعت

تنظیمات حرارت و سرعت
تنظیمات حرارت و سرعت

یکی از فاکتورهای موثر هنگام انتخاب بهترین مارک سشوار تنظیمات حرارتی و سرعتی دستگاه است. باید توجه کرد که این تنظیمات به افراد این امکان را می دهد که سطح دمایی و سرعت هوایی که از شسوار ساطع می شود را با توجه به نوع مو و ترجیحات شخصی خود تنظیم کنند. علاوه بر این اکثر سشوارها ممکن است دارای یک دکمه هوای سرد باشند که استفاده از آن در پایان خشک کردن موها می تواند به حالت دادن به مو کمک کرده و از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

تنوع اتصالات

طراحی سری سشوار نیز در انتخاب بهترین مارک سشوار مهم است، وجود اتصالات مختلف می تواند بر جریان هوای خروجی از سشوار تاثیر گذاشته و برای نوع خاصی از موها مناسب تر باشند. دو نوع اتصال که معمولا همراه با سشوار وجود دارند:

نازل های پخش کننده یا دیفیوزر

نازل های پخش کننده یا دیفیوزر
نازل های پخش کننده یا دیفیوزر

دیفیوزرها برای افرادی که موهای مجعد دارند عالی هستند زیرا هوا را به انتهای مو می‌رسانند در حالی که با پخش کردن جریان هوا، از ایجاد موخوره جلوگیری می کنند، استفاده از دیفیوزرها می تواند به حجم دادن به مو کمک کند.

نازل های متمرکز کننده

متمرکز کننده ها جریان هوای سشوار را باریک می کنند تا هوا را مستقیماً روی موها وارد کنند تا حالت های صاف و براقی ایجاد کنند. این اتصالات ممکن است در اندازه های مختلف برای اهداف مختلف وجود داشته باشند، برای مثال، نازل های متمرکز کننده پهن و کشیده برای سطوح بزرگتر طراحی شده اند و برای موهای ضخیم و بلند مفید هستند زیرا به خشک شدن سریع تر آن کمک می کنند. در حالی که نازل های متمرکز کننده کوتاه و باریک، برای موهای مجعد مناسب هستند و جریان های قوی آنها برای از بین بردن موخوره عالی است.

قدرت سشوار

قدرت سشوار
قدرت سشوار

یکی از فاکتورهایی که اکثر افراد برای انتخاب بهترین مارک سشوار به آن توجه می کنند، وات یا توان سشوار است که قدرت آن را تعیین می کند. موسسات تحقیقات زیبایی محدوده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات را برای بهترین نتیجه روی هر نوع مو توصیه می کند (۱۸۷۵ وات رایج ترین وات سشوار است).

ویژگی های طراحی و ایمنی

ویژگی های طراحی نیز در انتخاب بهترین مارک سشوار موثر است. معمولا وزن سشوار، طول سیم آن و سطح سر و صدای آن را در نظر می گیرند که می تواند بر سهولت استفاده تأثیر بگذارد. علاوه بر این ایمن بودن سشوار نیز اهمیت زیادی دارد. وجود علائمی مانند ETL، SUD و TUV روی بسته بندی سشوار، برای اطمینان از اینکه از نظر ایمنی آزمایش می‌شوند و الزامات ایمنی را برآورده می‌کنند ضروری است.

تکنولوژی یونیزاسیون

تکنولوژی یونیزاسیون
تکنولوژی یونیزاسیون

فناوری یونیزاسیون در برخی سشوارها استفاده می شود و در واقع کمک می کند که بار الکتریسیته آزاد روی مو ایجاد نشود و مو براق تر به نظر برسد. بنابراین اگر موهای مجعدی دارید که مستعد وز شدن هستند، سشوار یونی بخرید.

فناوری های دیگر

مراقب ادعاهای تولید کنندگان سشوار در برندهای مختلف باشید. تحقیقات موسسات زیبایی نشان داده است که بسیاری از سشوارها از فناوری‌های ویژه‌ای مانند تشعشعات مادون قرمز دور یا سرامیک/سرامیک-تورمالین روی بسته‌بندی محصول استفاده می‌کنند، اما این فناوری ها عملا موجب نمی شوند که سشوار به یک ابزار مؤثر و با کیفیت تبدیل شود و اطلاعات کمی در مورد مزایای آنها در زمینه طراحی سشوار در دسترس است.

بهترین سشوار با توجه به نوع موهای شما

بهترین سشوار با توجه به نوع موهای شما
بهترین سشوار با توجه به نوع موهای شما

وقتی نوبت به انتخاب بهترین مارک سشوار برای موهای شما با بافت و اندازه معین می رسد، باید توجه کنید به دنبال دستگاهی باشید که تنظیماتی را مطابق با نیاز شما ارائه می دهد. اگرچه سشوارهای استاندارد معمولا برای انواع موها مناسب هستند اما در ادامه چند دستورالعمل کلی برای راهنمایی شما معرفی شده است:

موهای مجعد

اگر شما دارای موهای مجعد یا فر هستید بهتر است به دنبال یک سشوار یونی باشید که دارای لوازم جانبی زیادی باشد. در صورتی که تمایل دارید موهایتان پس از خشک شدن حالت طبیعی خود را داشته باشند بهتر است از دیفیوزر استفاده کنید و در صورتی که می خواهید موهایتان را صاف کنید بهتر است از نازل باریک روی دستگاه استفاده کنید.

موهای نازک

موهای نازک
موهای نازک

به طور کلی، به دنبال یک سشوار با تنظیمات حرارتی کم باشید زیرا دمای بالا می تواند به تارهای شکننده موی شماآسیب برساند. دمای بالا برای خشک کردن سریع موهای نازک و صاف غیرضروری است، مگر اینکه بخواهید موهایتان را به روش خاصی حالت ‌دهی کنید که برای این کار به حرارت بالاتری نیاز باشد.

موهای ضخیم یا بلند

برای حداکثر قدرت به دنبال خشک کردن با ولتاژ بالاتر باشید. معمولاً یک سشوار با ولتاژ بالاتر جریان و دمای قوی‌تری را در تنظیمات بالاتر از خود نشان می‌دهد که برای حالت دادن به موهای ضخیم‌تر، متراکم‌تر و بلندتر که نیاز به گرما و جریان هوای بیشتری دارند، عالی است.

موهای اکستنشن شده

موهای اکستنشن شده
موهای اکستنشن شده

بنا بر نظر متخصصان زیبایی، برای موهایی که به با استفاده از موی طبیعی یا مصنوعی اکستنشن شده اند، نیازی به سشوار خاصی ندارید و می توان از سشوارهای استاندارد استفاده کرد.

حرفه ای ها از چه سشواری استفاده می کنند؟

اگر می‌خواهید موهایتان را در خانه مشابه با سالن های زیبایی سشوار کنید باید بدانید که آرایشگران حرفه‌ای از چه نوع سشواری استفاده می‌کنند و هنگام خرید به دنبال چه چیزی هستند. برای سشوارهای حرفه‌ای، به حداکثر قدرت با بهترین نوع جریان هوا برای محافظت از مو، همراه با سبک‌ترین وزن ممکن نیاز است. مطابق با ادعای برخی از آرایشگران حرفه ای، یکی از بهترین برندها برای انتخاب این نوع سشوارها، سشوار Dyson Supersonic است.

سشوارهای بوش

سشوارهای بوش
سشوارهای بوش

همان طور که می دانیم بوش یکی از معتبرترین برندها در حوزه تولید لوازم برقی است. مشابه با دیگر لوازم برقی، سشوارهای بوش نیز از کیفیت و قدرت عملکرد بالایی برخوردار هستند. برای مثال سشوار بوش مدل BHD 004 دارای توان عملکردی ۱۸۰۰ وات به همراه قابلیت وزش باد سرد است و وزن سبک تری نسبت به انواع مدل های معمول سشوار دارد. مدل های دیگر سشوارهای بوش ممکن است فناوری یونیزاسیون و تنظیماتی جهت حفظ ساختار سالم مو نیز ارائه کنند.

سشوارهای فیلیپس

خوشبختانه سشوارهای فیلیپس در بازار ایران از تنوع زیادی برخوردارند. شما می توانید در فروشگاه های مختلف مثل فروشگاه منزل مارکت مدل های مختلف آن ها را با هم مقایسه کرده و خرید مطمئنی انجام دهید. برای مثال سشوار فیلیپس مدل HP8233 با طراحی زیبای خود با رنگ ارغوانی تیره نظر هر خریداری را به خود جلب می کند. این سشوار دارای قدرت ۲۲۰۰ وات بوده و از فناوری یونیزاسیون جهت جلوگیری از ایجاد موخوره روی موی شما بهره می برد. تنظیمات سرعتی آن نیز بالا بوده و با دارا بودن حالت توربو خشک کردن سریع موها را امکان پذیر می کند.

چگونه مانند یک حرفه ای موها را خشک کنیم؟

چگونه مانند یک حرفه ای موها را خشک کنیم؟
چگونه مانند یک حرفه ای موها را خشک کنیم؟

در اینجا، ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید موهای خود را به صورت حرفه ای سشوار کنید. ابتدا حالت دهنده انتخابی خود را روی موهای مرطوب از ریشه تا انتها با انگشتان بمالید، سپس آن ها را شانه کنید تا به طور یکنواخت پخش شوند. موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و یکی یکی خشک کنید. از اتصال نازل خشک کن برای تمرکز جریان هوا استفاده کنید. با استفاده از یک برس موی گرد، یک تکه مو به ضخامت کمتر از یک سانتیمتر را دور برس بپیچید و آن را محکم بکشید. در حین سشوار کردن، نازل را به سمت پایین ساقه مو بکشید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام موهای این قسمت کاملاً خشک شوند. قسمت های دیگر را نیز به همین شکل خشک کنید.

کدام سشوار کمتر به مو آسیب می رساند؟

وقتی صحبت از گرما در میان باشد، همیشه خطر آسیب دیدن رشته های مو وجود دارد. با این حال، به لطف فناوری مدرن، سشوارهایی وجود دارند که می توانند شکستگی مو را به حداقل برسانند. اگر شما واقعا نگران آسیب رسیدن به موهایتان در اثر حرارت سشوار هستید، بهتر است سشوارهایی را انتخاب کنید که یونی یا سرامیکی هستند. اساساً، سشوارهای یونی با تولید یون‌های دارای بار منفی، نه تنها به شما امکان می‌دهد از سشوار خود در دمای پایین‌تر استفاده کنید، بلکه به ساقه‌های مو آسیب و موخوره کمتری وارد می کنند. از سوی دیگر، سشوارهای سرامیکی بر ارائه جریان هوای یکنواخت برای تنظیم گرما و دما تمرکز دارند که علاوه بر تسریع در زمان خشک شدن مو، مانع آسیب رسیدن به مو می شود. برای دیدن بهترین مدل سشوارها با بهترین قیمت می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه نمایید.

منبع: goodhousekeeping

نوشته کدام مارک سشوار خوب است؟ اولین بار در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *