عوامل مؤثر بر وزن توری حصاری

توری حصاری را می‌توان به این صورت معرفی کرد که این توری یک شبکه فلزی است که با برش ورق‌های فلزی و یا بافتن سیم مفتول‌ها به یکدیگر تولید می‌شوند. توری‌ها اعم از توری مش و توری پرسی در جنس‌ها، اندازه‌های مختلف عرض و طول و… وارد بازار شده‌اند و هر یک از آن‌ها دارای وزن مخصوص به خود هستند. امروزه در صنعت‌های مختلف از توری فلزی استفاده‌های زیادی می‌شود به عنوان مثال در صنعت ساختمان سازی! همین امر باعث شده است که شما عواملی که بر روی وزن توری حصاری تأثیر می‌گذارد را بیشتر بشناسید زیرا بر روی قیمت نهایی محصول تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر روی وزن توری تأثیر خواهد گذاشت اندازه چشمه فنس خواهد بود.

وزن هر متر مربع فنس

توری فلزی دارای ویژگی‌های مختص به خود می‌باشند، به عنوان مثال توری مش و یا توری پرسی دارای ویژگی‌هایی است که با یکدیگر آن‌ها را متمایز کرده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فنس می‌توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. توری حصاری در بین انواع توری فلز دارای کاربرد بسیار بیشتری است، به عنوان مثال امروزه از این توری برای حصار کشی باغ، باغچه‌ها، صنعت ساختمان سازی و… استفاده می‌شود. به صورت کلی توری حصاری به 2 دسته توری حصاری کلاسیک و زنجیری دسته بندی شده است. به این نکته توجه داشته باشید که توری حصاری از مفتول‌های گالوانیزه سرد استفاده کرده است، اما این توری مقاومت مفتول‌های گالوانیزه گرم را نخواهد داشت.

طول معمولی توری‌های حصاری اغلب 15 متر خواهد بود و با توجه به درخواست‌های مشتری قابل تغییر است. وزن نهایی هر متر مربع این فنس‌ها با توجه به اندازه چشمه‌های آن و قطر مفتول آن تعیین خواهد شد. به زبان ساده‌تر هر چه قطر این مفتول‌ها افزایش داشته باشد و یا اندازه چشمه توری کاهش داشته باشد وزن نهایی محصول نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این موضوع با کاهش قطر مفتول و افزایش چشمه‌های توری وزن این محصول افزایش خواهد داشت. در ادامه جدول زیر به شما در تعیین وزن نهایی محصولات کمک خواهد کرد:

قطر مفتول (میلیمتر) چشمه (سانتی متر) وزن یک متر مربع (کلیوگرم)
4.5 5*5 6.000
4 5*5 4.160
4 6*4 3.500
3 6*4 1.950
2.8 5*5 2.000
2.8 6*4 1.750
2.5 4*4 2.100
2.5 6*6 1.450
2 5*5 1.000
4.75 5*5 6.500
3 3*3 3.900
3 4*4 3.000
3 5*5 2.300
2.5 6*6 1.650

 

عوامل مؤثر بر وزن توری حصاری

وزن این توری‌ها در هر 1 متر مربع در تعیین خواهد شد. وزن این توری‌ها با قطر مفتول، اندازه چشمه‌ها دارای رابطه مستقیم می‌باشد. وزن این محصولات با بالا رفتن ضخامت این مفتول‌ها و اندازه‌های چشمه‌های آن‌ها افزایش خواهد داشت که این امر باعث می‌شود که قیمت نهایی توری حصاری نیز افزایش داشته باشد. برخی از اصلی‌ترین عواملی که بر روی تعیین وزن توری حصاری تأثیر خواهد گذاشت به شرح زیرند:

  • مفتول به کار رفته

نوع و برند مفتول به کار رفته یکی از اصلی‌ترین عواملی است که بر روی وزن نهایی توری تأثیر خواهد گذاشت. برخی از موارد مانند کیفیت گالوانیزه، میزان نرمی مفتول‌ها، سفت و یا نرم بودن مفتول‌ها به یک اندازه، قطر روی نشسته مفتول گالوانیزه و… بر روی این امر تأثیر خواهند داشت.

  • اندازه چشمه

اندازه چشمه از دیگر عوامل تأثیر گذار بر روی وزن می‌باشد. در فنس‌های حصاری می‌دانیم که حالت چشمه‌ها به صورت لوزی شکل دیده می‌شود و اندازه‌های آن با توجه به کاربردهای مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

  • نوع روکش به کار رفت

نوع روکش از دیگر عوامل و پارامترهای تأثیر گذار بر روی وزن نهایی محصول به شمار می‌رود. روکش‌های گالوانیزه و روکش‌های پی وی سی دو نوع از اصلی‌ترین روکش‌های هستند که بر روی توری حصاری استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *