شاید شما هم هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه با این سوال روبرو شده باشید که ” غذاساز چه مارکی خوبه“. امروزه با توجه به وجود برندهای مختلف انواع غذاساز و تنوع در طراحی و عملکردهای آن ها، شاید انتخاب کمی دشوار به نظر برسد. برای تصمیم گیری مناسب و داشتن یک انتخاب درست بهتر است که اطلاعات بیشتری در مورد کارایی و ویژگی های برندهای مختلف موجود در بازار کسب کرد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی ویژگی ها و کارایی های تعدادی از برندهای مطرح بپردازیم.

غذاسازهای بوش (Bosch)

بدون شک برند بوش، یکی از برندهای با کیفیت در تولید انواع لوازم خانگی به ویژه لوازم برقی آشپزخانه است و حتما بسیاری از افرادی که تجربه خرید غذاساز را داشته اند در پاسخ به این سوال که غذاساز چه مارکی خوبه این برند را به شما توصیه خواهند کرد. بوش یک برند آلمانی است که اولین بار در سال ۱۸۸۶ تولیدات خود را آغاز کرد. محصولات این شرکت در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله خوشبختانه در ایران در دسترس مصرف کنندگان قرار دارند. در این بخش چند مدل از غذاسازهای بوش را با هم مرور می کنیم.

غذاساز بوش مدل MCM3501M

غذاساز بوش مدل MCM3501M
غذاساز بوش مدل MCM3501M

این غذاساز سری MultiTalent 3 و دارای موتوری با توان ۸۰۰ وات است که قادر است دستیار همه کاره شما در آشپزخانه باشد. با بیش از ۵۰ عملکرد، آشپزی و پخت و پز را برای شما آسان و حتی سرگرم کننده می کند. موتور قوی آن پردازش را با دو تنظیم سرعتی و عملکرد پالسی انجام می دهد. پارچ یا مخزن دستگاه دارای ظرفیت ۲.۳ لیتر است. به لطف نشانه گذاری آسان محل های اتصال، می توان به سرعت لوازم جانبی را وصل کرد و عملیات مورد نظر را انجام داد. این دستگاه به رنگ سیاه و استیل می باشد. خرد کردن یخ، مخلوط کردن، آسیاب کردن و غیره از عملکردهایی است که می توان با این مدل غذاساز انجام داد.

غذاساز بوش مدل MCM3100WGB

غذاساز بوش مدل MCM3100WG با قدرت موتور ۷۰۰ وات قادر است بیش از ۲۰ عملکرد از جمله خرد کردن، رنده کردن و موارد دیگر انجام دهد. دستگاه به رنگ سفید بوده و پارچ یا کاسه آن دارای ظرفیت ۲.۳ لیتر است. این مدل بسیار جمع و جور بوده و تمیز کردن و شستشوی قطعات آن را نیز می توان به راحتی در ماشین ظرفشویی انجام داد. یکی از مواردی که بهتر است هنگام خرید در نظر داشته باشید این است که کاربرد غذاساز در این مدل با تمرکز بر خرد کردن است و لوازم جانبی محدودی دارد. برای مثال دستگاه دارای مخلوط کن، آسیاب یا همزن نیست.

غذاساز بوش مدل MC812S734G

غذاساز بوش مدل MC812S734G
غذاساز بوش مدل MC812S734G

این دستگاه دارای توان بالایی به اندازه ۱۲۰۰ وات است. ظرفیت پارچ یا کاسه آن نیز حدود ۳.۹ لیتر می باشد. به این ترتیب قدرت بالای موتور و اندازه بزرگ پارچ دستگاه موجب می شود که این مدل برای پردازش حجم بالایی از مواد غذایی بسیار مناسب باشد. این دستگاه به رنگ سفید و استیل است و قادر است عملکردهایی مثل مخلوط کردن، همزدن، خمیر زدن و هم چنین آبگیری از مرکبات را برای شما انجام دهد.

غذاساز بوش مدل MC812M853G

این مدل غذا ساز بوش در مقایسه با مدل قبلی توان بالاتری دارد و لوازم جانبی آن نیز کامل تر است به همین دلیل می تواند در حدود ۵۰ عملکرد انجام دهد. موتور فوق العاده قوی آن که توانی به اندازه ۱۲۵۰ وات دارد استفاده از این مدل را برای پردازش مقادیر زیاد مواد غذایی سخت و سفت مناسب کرده است. ظرفیت پارچ یا کاسه آن نیز ۳.۹ لیتر است. دستگاه دارای مخلوط کن، آسیاب، همزن، خمیر زن و تیغه های مختلفی برای رنده کردن است.

غذاسازهای فیلیپس

غذاسازهای فیلیپس
غذاسازهای فیلیپس

فیلیپس یکی دیگر از نام های معتبری است که هنگام جستجوی این که غذاساز چه مارکی خوبه حتما با این برند روبرو خواهید شد. اگرچه تولید لوازم خانگی تنها یک بخش از محصولات این شرکت هلندی را شامل می شود اما در این زمینه کیفیت بالایی به مشتریان خود ارائه می دهد. غذاسازهای فیلیپس در مدل های متنوع در بازار ایران موجود هستندکه شما می توانید با بررسی بیشتر هرکدام مدل مورد نظر خود را در بین آن ها پیدا کنید. در ادامه با هم چند مدل غذاساز فیلیپس را بررسی می کنیم.

غذا ساز فیلیپس مدل HR7631

غذاساز مدل HR7631 دارای توان موتور ۶۰۰ وات و ظرفیت پارچ خرد کن در حدود ۱.۵ لیتر است. این غذاساز بیش از ۲۱ عملکرد انجام می دهد و دارای تنظیمات دو سرعته و پالسی می باشد. برای دستیابی به بهترین نتایج، از سرعت پایین (سرعت ۱) برای زدن خامه، تخم مرغ، تهیه شیرینی و خمیر نان استفاده کنید و سرعت بیشتر (سرعت ۲) را برای خرد کردن پیاز و گوشت، مخلوط کردن سوپ و اسموتی یا خرد کردن سبزیجات به کار ببرید. به طور کلی سرعت کم برای مواد نرم تر و سرعت بالاتر برای مواد سفت تر توصیه می شود. فیلیپس ۲ سال ضمانت کامل برای این محصول ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که محصولی با کارایی طولانی مدت برای استفاده روزانه در اختیار دارید. این مدل به رنگ سیاه در بازار موجود است.

غذا ساز فیلیپس مدل HR7757

غذا ساز فیلیپس مدل HR7757
غذا ساز فیلیپس مدل HR7757

این غذاساز دارای موتوری با توان ۱۰۰۰ وات و کاسه ای با ظرفیت ۳.۴ لیتر است. غذا ساز فیلیپس یک موتور قدرتمند با ۲تنظیمات سرعتی دو حالته و عملکرد پالسی ارائه می دهد که قدرت و کنترل لازم برای آماده سازی همه دستور العمل های مورد علاقه شما را فراهم می کند. مخلوط کن با ظرفیت ۲.۲ لیتری، آسیاب و آب مرکبات گیری از دیگر عملکرد های این مدل می باشند.

غذا ساز فیلیپس مدل HR7778

این مدل غذاساز عملکردهای بسیار متنوعی برای نیازهای آشپزخانه شما ارائه می کند. فناوری PowerChop در غذاسازهای فیلیپس، ترکیبی از شکل تیغه، زاویه برش و طراحی پارچ یا کاسه است که نتیجه آن خرد شدن عالی مواد غذایی نرم یا سخت است. موتور قدرتمند ۱۳۰۰ واتی و دکمه خودکار لمسی تهیه خمیر نان و شیرینی را ساده تر از همیشه برای شما انجام می دهد. همزن دو قلوی فلزی همراه با دکمه خودکار یکبار لمس، قادر است حجم سفیده تخم مرغ و خامه فرم گرفته را ۲۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش دهد که به کمک آن می توان دسرهای خوشمزه و آسان درست کرد. پارچ اصلی غذاساز ظرفیتی برابر با ۳.۴ لیتر دارد که برای تهیه مواد اولیه غذایی به اندازه تمام اعضای خانواده مناسب است. پارچ مخلوط کن آن نیز دارای ظرفیت ۲.۲ لیتر است. این مدل آبمیوه گیری نیز دارد.

غذاساز های تفال

غذاساز های تفال
غذاساز های تفال

تفال یک برند فرانسوی است و یکی دیگر از پاسخ های مطمئن برای سوال غذاساز چه مارکی خوبه محسوب می شود. خوشبختانه این برند جایگاه ویژه ای نیز در بازار ایران دارد و مدل های مختلف آن در بازار موجود هستند.

غذاسازهای تفال سری DOUBLEFORCE COMPACT

غذاسازهای این سری تفال دارای موتوری با توان ۸۰۰ وات هستند. غذاسازهایی چند کاره اما جمع و جور که می توانند انواع آماده سازی های مواد غذایی را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام دهند. این مدل ها عملکردهای فراوانی دارند و دارای مجموعه کاملی از لوازم جانبی هستند. در این سری غذاسازها امکان تنظیم قدرت و سرعت چرخش تیغه ها به صورت همزمان وجود دارد و در مجموع ۶ گزینه تنظیم را برای انواع مختلف آماده سازی فراهم می کند. گنجایش پارچ های آن ها می تواند ۳ لیتر یا ۲.۲ لیتر بسته به مدل انتخابی متفاوت باشد.

غذاسازهای مولینکس

غذاسازهای مولینکس
غذاسازهای مولینکس

این برند ساخت کشور فرانسه است و کیفیت و کارایی را به همراه خود دارد. بنابراین شکی نیست که یکی از گزینه ها در مورد این که غذاساز چه مارکی خوبه برند مولینکس است. در بیشتر غذاسازهای مولینکس معمولا پارچ غذاساز و مخلوط کن به طور همزمان روی دستگاه سوار می شود. البته در برندهای مختلف دیگر مثل تفال و غیره هم ممکن است این طراحی ظاهری وجود داشته باشد و مختص این برند نیست اما آن چیزی که اکثرا از مدل های غذاساز مولینکس می شناسیم به این شکل است.

برندهای دیگر موجود در بازار

برندهای زیادی در بازار وجود دارند که هنگام بررسی و جستجو در مورد این که غذاساز چه مارکی خوبه می توانید آن ها را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال می توان به کنوود، براون، فلر، گاسونیک، سایا و غیره اشاره کرد.

نکات مهم در مقایسه غذاسازها

نکات مهم در مقایسه غذاسازها
نکات مهم در مقایسه غذاسازها

برای یافتن بهترین غذاساز که مطابق با خواسته ها و نیازهای شما باشد، بهتر است وقت و دقت کافی برای بررسی طیف وسیعی از محصولات و مقایسه ویژگی های آن ها صرف کنید. هنگام مقایسه غذاسازها نکات زیر را در نظر داشته باشید:

اندازه و ظرفیت دستگاه

شما باید غذاسازی را انتخاب کنید که با توجه به تعداد افراد خانواده شما مناسب باشد. به طور معمول ظرفیت اکثر پارچ ها یا کاسه های دستگاه های غذاساز بین ۱ تا ۳ لیتر است. همچنین بهتر است ابعاد و وزن کلی دستگاه را هم در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید فضای کافی برای نگه داری آن در اختیار دارید و کمد یا کابینتی که برای آن در نظر گرفته اید وزن آن را تحمل خواهد کرد.

لوازم جانبی

لوازم جانبی
لوازم جانبی

به وظایفی که می خواهید غذاساز برای شما انجام دهد فکر کنید تا بدانید که دقیقا به چه لوازم جانبی نیاز دارید. برخی مدل ها ممکن است دارای لوازم جانبی خاصی مثل همزن یا آب مرکبات گیری باشند. بسته به نیاز شما، این لوازم جانبی اضافی می تواند به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد یا این که بی استفاده بوده و فقط فضای اضافه ای را در آشپزخانه شما اشغال کند. گاهی اوقات با بررسی های بیشتر ممکن است متوجه شوید که یک دستگاه خرد کن با توجه به نیازهای روزمره شما در آشپزخانه کفایت می کند و دیگر نیازی به هزینه بیشتر برای خرید غذاساز نیست. برای این که در این مورد مطمئن شوید موارد مربوط به فرق غذاساز با خردکن را مطالعه کنید.

توان موتور دستگاه

غذاساز انتخابی شما باید دارای موتوری باشد که برای خرد کردن مواد غذایی مورد نظرتان قدرت کافی را داشته باشد. به طور معمول توان غذاسازها از ۶۰۰ وات شروع می شود.

تنظیمات سرعتی

تنظیمات سرعتی
تنظیمات سرعتی

ممکن است تنظیم سرعتی و سطح بندی آن نیز برای شما مهم باشد. برخی غذاسازها ممکن است فقط عملگر روشن و خاموش داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است چندین سطح سرعتی را در اختیار شما قرار دهند.

ایمنی و راحتی در استفاده

کمی تحقیق کنید تا بدانید راه اندازی و استفاده از غذاساز چقدر آسان است. آیا همه کنترل ها به راحتی قابل درک هستند؟ آیا دفترچه راهنما دستورالعمل روشنی ارائه می دهد؟ توجه کنید که دستگاه دارای پایه های ضد لغزش و محکم باشد تا هنگام کار کردن از حرکت و لغزش آن جلوگیری کند. بسیاری از دستگاه ها این قابلیت را دارند که تا زمانی که قطعات و درب آن به درستی بسته نشده باشد، موتور روشن نخواهد شد. این یکی از نکات مهم است که ایمنی را در هنگام استفاده بالا می برد.

سهولت نظافت

سهولت نظافت
سهولت نظافت

در نظر بگیرید که تمیز کردن غذاساز و اجزای آن چقدر دشوار خواهد بود. آیا شکاف یا لبه های برجسته ای وجود دارد که ممکن است در آن تجمع مواد غذایی ایجاد شود و هنگام شستشو شما را با چالش روبرو کند؟ این که قطعات قابل شستشو با ماشین ظرفشویی باشند نیز یک مزیت به شمار می رود.

قیمت

قیمت غذاسازها وابسته به توان موتور و هم چنین تعداد عملکرد آن ها می تواند محدوده وسیعی داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر می خواهید ظرفیت و گنجایش پارچ دستگاه بیشتر باشد و توانایی انجام طیف وسیع تری از وظایف آشپزخانه را داشته باشد، باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

ویژگی های اضافی دیگری که باید مقایسه شوند

از افرادی که قبلا مدل غذاساز انتخابی شما را خریداری کرده اند پرس و جو کنید تا بدانید که دستگاه عملا در واقعیت چگونه کار می کند. اگر قرار است غذاساز شما روی میز آشپزخانه به نمایش گذاشته شود، بهتر است رنگ و طراحی آن را متناسب و هماهنگ با سایر لوازم برقی آشپزخانه خود انتخاب کنید. مدت زمان و مواردی که شامل گارانتی می شوند نیز نکات مهم دیگر در مقایسه مدل های مختلف و بررسی این که غذاساز چه مارکی خوبه هستند.

منابع: finder ، philips، bosch-home

نوشته کدام مارک غذا ساز بهتر است؟ اولین بار در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *